א.נ.י.א פתרונות אנרגיה - הגנה עבור רכבי אספנות באמצעות מייבש אוויר גלגל סופח

קבלו פרטים נוספים

FacebookYoutubeLinkedin
דף הבית >> מאמרים >> הגנה עבור רכבי אספנות באמצעות מייבש אוויר גלגל סופח
 
חורף אחד, Hupmobile 1929 בעל ארבע דלתות, שנרכש לאחרונה, ישב בתוך מוסך. הבעלים, יאן אולאנדר, גילה שהחלקים שצופו לאחרונה בכרומיום החלו להתפורר ובמשך שארית החורף הוא ניסה לנגב את האוטו באופן סדיר על מנת שהרכב יישאר יבש.
מסיר הלחות עובד על ידי העברה של אוויר דרך רוטור מיוחד. החומר שממנו מורכב הרוטור הוא היגרוסקופי במיוחד (סופג לחות) ולכן יכול לספוג כמות גדולה של מים מזרם האוויר שעבור בתוכו - אוויר התהליך.
אוויר התהליך מובל דרך הרוטור ויוצא בצד הפליטה של מסיר הלחות בצורה של אוויר יבש עם לחות יחסית נמוכה במיוחד (15-25% RH). הרוטור מסתובב באיטיות, וזרם אוויר קטן יותר מוודא כי הרוטור שוב יבש מכל המים שהוא ספג - שחזור. זרם האוויר הזה, נלקח מבחוץ, מחומם ומועבר דרך הרוטור כך שהמים שנספגו נפלטים בחוץ בצורת אוויר לח. משמעות הדבר היא שאין צורך לרוקן מגש מים.

מבחר עובדות

    מונע קורוזיה
    משפר מגעים בחוטי חשמל
    מונע הפרעות בהתנעה
    משמר את הערך של הרכב שלכם
    פחות עובש על ריפוד מעור, עץ ובדים
    צריכת חשמל מופחתת
מסיר הלחות המייבש נשלט על ידי הידרוסטט ששומר על לחות יחסית קבועה באוויר (55% RH), ועלויות התפעול של מסיר הלחות הינם בין 270-440 שקל , תלוי בגודל, חומרי המבנה, רמת האיטום וכו' של המוסך. יש להדגיש שאין צורך בבידוד מוחלט אבל על המוסך להיות אטום בפני אוויר ככל האפשר על מנת להפחית את זמן הפעולה של מסיר הלחות.
 
במוסך של יאן, שגודלו 45 מ"ר, הוא הוציא 2000 שקל בשנה על חשמל, אבל עם איטום משופר של הדלתות וההיגרוסט החשמלי החדש שמגיע עם מסיר הלחות, הוא היה מוציא פחות על חשמל.
שיקולים כללים הנוגעים ללחות
רמות הRH הנמוכות ביותר ניתן למצוא בין אפריל ליולי, כאשר ערכים של 50-60% הם דבר נפוץ, לעומת זאת בשאר השנה רמות הRH מגיעות ל70-100%. עם רמת RH מתחת ל55%, קורוזיה אינה מתרחשת, ועם רמת RH הנמוכה מ70%, אין סיכון של עובש על בדים, ריפודי עור ועץ. עם רמות RH נמוכות, אין מקרים של נזק למגעים בחוטי חשמל, והרבה בעיות הקשורות להתנעה נמנעות - כגון לחות במערכת ההתנעה. כאשר אתם דואגים לכך שהמוסך שלכם יבש, אתם יכולים למנוע הרבה סוגים של נזק לרב שלכם, בנוסף לבעיות אחרות הנגרמות מלחות. יתרון נוסף הוא שהרכב יתייבש במהירות כאשר הוא נכנס למוסך אחרי נסיעה בגשם. איזור הנוחות עבור בן אדם הוא בין 40-60% RH, והאקלים במוסך ללא לחות הוא הרבה יותר נעים, מכיוון שהאוויר היבש מרגיש חמים יותר מאוויר לח באותה הטמפרטורה.
יאן אולאנדר יצר קשר עם חברת ANIA  בכפר אביב ורכש Desiccant Dehumidifier FD-D400K , לאחר מכן הוא אטם את דלתות המוסך שלו מכיוון שיש לכך השפעה חזקה על צריכת האנרגיה של מסיר הלחות. מסיר הלחות פעל עבור 2-3 שבועות באופן קבוע על מנת להסיר את הלחות מהקירות, הרצפה והתקרה. לאחר מכן זמן הפעולה ירד למספר שעות ביום (בהתאם לבקרת ההיגרוסטט). מסיר הלחות דואג שרמת הלחות היחסית תהיה 55% RH.